XIV. izobraževalni dnevi specialne in rehabilitacijske pedagogike/defektološki izobraževalni dnevi – Zaključki
XIV. izobraževalni dnevi specialne in rehabilitacijske pedagogike/defektološki izobraževalni dnevi –
»Preprečevanje sindroma izgorevanja na delovnem mestu!«
Zaključki:
Udeleženci XIV izobraževalnih dni specialne in rehabilitacijske pedagogike/defektoloških izobraževalnih dni, člani 3 kongresa in glavnega odbora društva
Ugotavljamo,
da smo specialni in rehabilitacijski pedagogi oz. defektologi, socialni pedagogi in drugi strokovni delavci, pri svojem delu vsakodnevno postavljeni pred veliko strokovno in etično odgovornosti in pred naloge, ki so, glede na populacijo in dnevno ponavljajoče se stresne situacije, izjemno obremenjujoče. Zato je potrebno to delo olajšati ter ustvarjati tako klimo in pogoje dela, da bomo ohranjali in razvijali osebnost vsakega specialnega in rehabilitacijskega pedagoga oz. defektologa, socialnega pedagoga in sodelavca. Le tako bomo lahko skozi leta službovanja zagotavljali polno poslanstvo našega dela.
Priporočamo
da vsak posameznik in vsako delovno okolje išče najrazličnejše načine, poti in možnosti za samopomoč in pomoč sodelavcem v različnih prilikah. Če želimo pomagati sebi in drugim pa je najprej potrebno spoznavanje samega sebe, poznavanje tehnik obvladovanja stresa in odpravljanja psihosocialnih stresorjev, pa tudi prepoznavanje znakov izgorevanja na delovnem mestu.
Predlagamo
da se strokovnim delavcem oziroma ustanovam zagotovi pomoč v obliki supervizije in drugih znanih mehanizmov za razreševanje kriz.
Napovedujemo
da bo društvo specialnih in rehabilitacijskih pedagogov Slovenije nadaljevalo z izobraževanjem na področju osebnostne rasti strokovnih delavcev, ki pomagajo osebam s posebnimi potrebami, z objavo prispevkov strokovnjakov in z morebitnim nadaljevanjem te teme na naslednjih izobraževalnih dnevih.
Rogaška Slatina, 25.03.2006